Thuis buikspieroefeningen doen

Je hoeft het huis niet uit om je buikspieroefeningen te doen, want het kan allemaal gewoon thuis. Thuis sporten vergt weinig tijd en je kunt het makkelijk in een drukke schema passen.

Buikspieroefeningen thuisVoor buikspieroefeningen thuis heb je ongeveer plus minus 30 minuten nodig. Je begint eerst met het opwarmen zodat je bloed gaat stromen en je geen blessures krijgt. Het opwarmen kun je gewoon lekker simpel houden. Je begint eerst met op de plek joggen en dit doe je zo een 2 minuten. Daarna moet je ook even 2 minuten steeds je knie heffen. Na deze 2 simpele oefeningen kun je doorgaan met de buikspieroefeningen.

Ga op de grond liggen en breng je knie naar je buik toe en tegelijkertijd breng je beide handen richting je knie. Wissel steeds je benen en herhaal deze oefening totdat je niet meer kan. Voor beginners is het vaak 10 herhalingen en gevorderden kunnen wel 30 herhalingen met meerdere sets. Je moet het rustig opbouwen het is niet erg als je maar een paar herhalingen. Bij de tweede buikspieroefeningen thuis moet je beide knieën richting je buik bewegen en ook weer je handen op de hoogte van je knieën brengen.

De derde oefening is hetzelfde als de eerste buikspieroefening, maar nu hou je handen achter je oren en kom je met je schouders van de grond. De vijfde oefening is hetzelfde als de tweede en hierbij hou je ook je handen achter je oren en kom je met je schouders van de grond. De zesde oefening is plat fietsen en ook hierbij hou je handen achter je oren en kom je met je schouders van de grond.

De laatste buikspieroefening is de leg raise. Hierbij lig je plat op de grond en til je beide benen in de lucht en daarna haal je ze weer rustig naar beneden. Wil je meer leren over buikspieroefeningen thuis? Bezoek dan eens een van de onderstaande websites:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *